„Złote, Srebrne i Brązowe..., najlepsze szkoły to miejsca, gdzie zaczyna się dobra przyszłość. Dobra szkoła otwiera wszystkie drzwi, daje wiedzę i umiejętności. Dobra szkoła to także szczególna atmosfera, poczucie odpowiedzialności nauczycieli i uczniów, radość uczenia i radość zdobywania wiedzy.”
Ranking Perspektywy
DZIEŃ OTWARTY pod nazwą "WIOSNA IT w SCI" - link do wydarzenia
21 marca 2025 r. (piątek) w godz. 9.00 - 16.00.
Drodzy Uczniowie, Szanowni Rodzice
Z przyjemnością zapraszamy do spędzenia z nami Pierwszego Dnia Wiosny. Przyjdźcie i zobaczcie, jak to jest być częścią społeczności SCI. Odkryjcie z nami świat edukacji IT w jednej z najlepszych szkół w Polsce, województwie zachodniopomorskim i Szczecinie. To doskonała okazja, aby poznać współpracę szkoły ze środowiskiem akademickim, firmami branży IT, spotkać się z uczniami i nauczycielami, zwiedzić szkołę.
Co dla Was przygotowaliśmy?
- Szereg warsztatów, począwszy od określenia predyspozycji i ścieżki kariery, poprzez projektowanie i programowanie, po tworzenie własnych projektów z wykorzystaniem sztucznej inteligencji.
- Oprócz udziału w specjalistycznych warsztatach proponujemy zwiedzanie szkoły, sympatyczne rozmowy z uczniami, nauczycielami, dyrekcją.
Wszystkich zainteresowanych nauką w naszej szkole serdecznie zapraszamy!
Wydarzenie zostało zgłoszone do Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty w ramach Zachodniopomorskiego Roku Umiejętności Zawodowych.
Bierzemy udział w elektronicznej rekrutacji prowadzonej przez Urząd Miasta Szczecin: link.
Pytania odnośnie rekrutacji prosimy kierować na adres: rekrutacja@sci.edu.pl
W roku szkolnym 2025/2026 proponujemy następujące klasy:
Technik Programista, specjalizacja: Sztuczna Inteligencja (AI)
Klasa 1A - 28 miejsc
Klasa 1C - 28 miejsc
Symbol cyfrowy zawodu: 351406
Przedmioty rozszerzone:
- matematyka
W ramach nauczania matematyki realizowane są zagadnienia wykraczające poza podstawę programową: indukcja matematyczna, elementy logiki matematycznej, rachunek macierzowy i całkowy. - informatyka
W procesie kształcenia uczymy czterech języków programowania: C++, Java, C# oraz Python. Dodatkowo uczniowie mają możliwość poznania zagadnień związanych z programowaniem gier.
Języki obce:
- język angielski
Nauczanie języka angielskiego rozpoczyna się od poziomu B2, czyli od poziomu wymaganego na egzaminie maturalnym. Zajęcia prowadzone są w grupach, co pozwala skutecznie rozwijać kompetencje językowe (mówienie, słuchanie, czytanie i pisanie). W pięcioletnim cyklu nauczania znaczna część uczniów osiąga poziom C2, który oznacza biegłą znajomość języka. Jest to poziom daleko wykraczający poza wymagania stawiane uczniom szkół średnich. - język niemiecki
Przedmioty uwzględnione w procesie rekrutacji:
język polski, matematyka, język obcy, informatyka.
Zdobyte kwalifikacje:
INF.03. Tworzenie i administrowanie stronami i aplikacjami internetowymi oraz bazami danych
INF.04. Projektowanie, programowanie i testowanie aplikacji
To kierunek przygotowujący uczniów do projektowania, tworzenia i wdrażania systemów opartych na sztucznej inteligencji, które potrafią rozwiązywać różne problemy, analizować dane i podejmować decyzje w sposób zbliżony do ludzkiego myślenia.
W trakcie nauki, uczniowie zdobywają solidną wiedzę z zakresu algorytmów sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego, sieci neuronowych, analizy danych, a także przetwarzania języka naturalnego.
Zakres specjalizacji „Sztuczna inteligencja” obejmuje szeroki wachlarz tematów związanych z tworzeniem, implementowaniem i wykorzystaniem technologii AI. Główne obszary wiedzy, które wchodzą w skład specjalizacji, to:
- Programowanie i narzędzia AI: nauka języków programowania takich jak Python, Java, wykorzystanie popularnych bibliotek AI, np. TensorFlow
- Algorytmy sztucznej inteligencji.
- Uczenie maszynowe (Machine Learning)
- Głębokie uczenie (Deep Learning): rozpoznawanie obrazów i przetwarzanie języka naturalnego.
- Analiza danych i Big Data: wykorzystanie sztucznej inteligencji do analizy dużych zbiorów danych
- Absolwenci specjalizacji „Sztuczna Inteligencja” są przygotowani do pracy w różnych sektorach. Umiejętności w zakresie tworzenia i implementacji systemów opartych na sztucznej inteligencji są szczególnie cenione na rynku pracy.
Absolwenci specjalizacji „Sztuczna Inteligencja” są przygotowani do pracy w różnych sektorach. Umiejętności w zakresie tworzenia i implementacji systemów opartych na sztucznej inteligencji są szczególnie cenione na rynku pracy.
Technik Informatyk, specjalizacja: Programowanie Gier
(patronat i opieka dydaktyczna Wydziału Informatyki ZUT)
Klasa 1B – 28 miejsc
Symbol cyfrowy zawodu: 351203
Przedmioty rozszerzone:
- matematyka
W ramach nauczania matematyki realizowane są zagadnienia wykraczające poza podstawę programową: indukcja matematyczna, elementy logiki matematycznej, rachunek macierzowy i całkowy. - informatyka
W procesie kształcenia uczymy czterech języków programowania: C++, Java, C# oraz Python. Dodatkowo uczniowie mają możliwość poznania zagadnień związanych z programowaniem gier.
Języki obce:
- język angielski
Nauczanie języka angielskiego rozpoczyna się od poziomu B2, czyli od poziomu wymaganego na egzaminie maturalnym. Zajęcia prowadzone są w grupach, co pozwala skutecznie rozwijać kompetencje językowe (mówienie, słuchanie, czytanie i pisanie). W pięcioletnim cyklu nauczania znaczna część uczniów osiąga poziom C2, który oznacza biegłą znajomość języka. Jest to poziom daleko wykraczający poza wymagania stawiane uczniom szkół średnich. - język niemiecki
Przedmioty uwzględnione w procesie rekrutacji:
język polski, matematyka, język obcy, informatyka.
Zdobyte kwalifikacje:
INF.02. Administracja i eksploatacja systemów komputerowych, urządzeń peryferyjnych i lokalnych sieci komputerowych
INF.03. Tworzenie i administrowanie stronami i aplikacjami internetowymi oraz bazami danych
Programowanie gier to specjalizacja koncentrująca się na zdobywaniu wiedzy i umiejętności niezbędnych do tworzenia nowoczesnych gier komputerowych na różne platformy, takie jak PC, konsole czy urządzenia mobilne. Program nauczania obejmuje zarówno podstawowe, jak i zaawansowane zagadnienia związane z projektowaniem, implementacją oraz optymalizacją gier.
Zakres tematyczny specjalizacji:
- Silniki gier – nauka pracy z popularnymi silnikami, takimi jak Unity czy Unreal Engine
- Programowanie w językach C++ i C# – kluczowe technologie w branży gamedev
- Fizyka w grach - realistyczne mechaniki
- Grafika komputerowa – modelowanie 3D, animacja oraz efekty specjalne
- Optymalizacja i wydajność – techniki poprawiające płynność działania gier
- Praca zespołowa i zarządzanie projektami - realizacja gier w grupach
Po ukończeniu specjalizacji absolwenci mogą pracować jako programiści gier, projektanci mechanik, lub specjalizować się w konkretnych aspektach produkcji gier, takich jak fizyka czy animacja. Dzięki połączeniu teorii i praktycznych projektów uczniowie zdobywają realne doświadczenie w tworzeniu gier komputerowych.
Dodatkowo, w naszej szkole realizowane są projekty dofinansowane ze środków Unii Europejskiej, w ramach których uczniowie mogą m.in. zdobywać międzynarodowe certyfikaty, potwierdzające ich kwalifikacje informatyczne.
Jesteśmy Instytucją Certyfikującą, uprawnioną do nadawania następujących kwalifikacji rynkowych, włączonych do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji (ZSK), objętą zewnętrznym systemem zapewniania jakości nadzorowanym przez ministrów właściwych:
- "Programowanie w języku C/C++" PRK 4
- "Programowanie w języku Java" PRK 4
- "Programowanie w języku Python" PRK 4
Technikum Informatyczne SCI, w porozumieniu z British Council, organizuje egzaminy dla uczniów chcących uzyskać certyfikat FCE lub CEA. Certyfikaty wydawane przez British Council uznawane są na całym świecie, a certyfikat CEA jest niezbędny dla uczniów, którzy zamierzają studiować na uczelniach zagranicznych.
HARMONOGRAM REKRUTACJI 2025/2026
TERMIN | RODZAJ CZYNNOŚCI |
---|---|
od 8 maja do 13 czerwca 2025 do godz. 15:00 |
Złożenie wniosku (podpisanego przez co najmniej jednego rodzica/prawnego opiekuna) wraz z dokumentami, w tym zmiana wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej. |
od 8 maja do 16 lipca 2025 |
Wydanie przez szkołę prowadzącą kształcenie zawodowe skierowania na badanie lekarskie (do lekarza medycyny pracy). |
od 27 czerwca do 8 lipca 2025 do godz. 15:00 |
Uzupełnienie wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej o:
wraz z możliwością przeniesienia wniosku o przyjęcie do innej szkoły ponadpodstawowej lub zmiany kolejności wybranych szkół.. |
do 14 lipca 2025, do godz. 12:00 |
Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym. |
15 lipca 2025, godz. 12:00 |
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych. |
od 15 lipca do 18 lipca 2025 do godz. 12:00 |
Potwierdzenie przez rodzica kandydata albo kandydata pełnoletniego woli przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia szkoły i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu zewnętrznego, o ile nie zostały one złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej a także zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie o braku przeciwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu. |
18 lipca 2025, godz. 15:00 |
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych. |
21 lipca 2025, do godz. 15:00 |
Opublikowanie przez Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty informacji o liczbie wolnych miejsc w szkołach ponadpodstawowych. |
Wymagane dokumenty:
- świadectwo ukończenia szkoły podstawowej,
- zaświadczenie o wynikach egzaminu ósmoklasisty,
- zaświadczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań zdrowotnych do kształcenia się w wybranym zawodzie, wydane przez lekarza medycyny pracy,
- aktualne zdjęcie legitymacyjne (30x42mm) (format cyfrowy przesłany na adres mailowy szkoły: rekrutacja@sci.edu.pl lub wydruk dostarczony do sekretariatu szkoły)
Dodatkowe dokumenty:
- opinia publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej – jeśli dotyczy;
- zaświadczenie o uzyskaniu tytułu laureata lub finalisty ogólnopolskiej olimpiady przedmiotowej / laureata konkursu o zasięgu wojewódzkim oraz ponadwojewódzkim – jeśli dotyczy.
Życzymy powodzenia wszystkim kandydatom! Do zobaczenia!