W czwartek, 26 maja, w Auli Akademii Morskiej w Szczecinie odbył się szkolny "Festiwal IT w SCI". Była to uroczysta gala podsumowująca całoroczną pracę naszych uczniów nad projektami gier, aplikacji i urządzeń, a jednocześnie było to rozstrzygnięcie 3. edycji Szkolnego Konkursu Programistycznego „SCI++”, w ramach którego uczniowie zgłaszają swoje projekty tworzone indywidualnie lub zespołowo. Projekty były oceniane i nagradzane w trzech kategoriach: Aplikacja, Gra oraz Kategoria Specjalna. Każdy zespół przedstawił 7-minutową prezentację projektu, a następnie odpowiadał na pytania Jury i uczestników gali. Zaprezentowanych zostało 13 projektów.
W skład Jury weszli przedstawiciele szczecińskich uczelni wyższych, przedstawiciele firm z branży IT oraz uczniowie-reprezentanci klas. Wśród gości, którzy uświetnili naszą uroczystość byli:
- JM Rektor Zachodniopomorskiego Uniwerstytetu Technologicznego w Szczecinie - dr hab. inż. Jacek Wróbel, prof. ZUT,
- Prorektor ds. Kształcenia ZUT - Pan dr inż. Piotr Piela,
- Prorektor ds. Innowacji Akademii Morskiej w Szczecinie - Pan dr hab. inż. Janusz Uliasz, prof. AMS,
- Prorektor ds. Współpracy Międzynarodowej Akademii Sztuki w Szczecinie - dr hab. Andreas Guskos, prof. AS (Kierownik Zakładu Gier Komputerowych i Rzeczywistości Wirtualnej),
- Dziekan Wydziału Informatyki ZUT - Pan dr hab. inż. Jerzy Pejaś, prof. ZUT,
- Prodziekan ds. Organizacji i Rozwoju Wydziału Elektrycznego ZUT - Pan dr hab. inż. Paweł Dworak, prof. ZUT,
- Prodziekan ds. Nauki Wydziału Informatki i Telekomunikacji AMS - Pan dr hab. Piotr Borkowski, prof. AMS,
- Prodziekan ds. Studenckich Wydziału Ekonomii, Finansów i Zarządzania US - Pan dr Tomasz Norek,
- Kierownik Katedry Informatyki w Zarządzaniu WEFiZ US - Pan dr hab. Jakub Swacha, prof. US,
- Prezes Oddziału Zachodniopomorskiego Polskiego Towarzystwa Informatycznego - Pan dr Tomasz Komorowski,
- Członek Zarządu Stowarzyszenia "Klaster ICT Pomorze Zachodnie" oraz Partner Zarządzający DIGE - Pan Marcin Skonieczny,
- Dyrektorka Operacyjna Stowarzyszenia "Klaster ICT Pomorze Zachodnie" - Pani dr Magdalena Ławicka,
- Kierownik Zespołu Liniowego Codelab - Pan Wojciech Dziekanowski,
- Wiodący Inżynier Oprogramowania Codelab - Pan Paweł Kopalko,
- Senior Solution Architect NCDC - Pan Paweł Frydrych,
- HR Manager Sagra Technology - Pani Magdalena Chudyk,
- HR Specialisty Sagra Technology - Pani Karolina Szałek-Woźniak,
- Software Development Manager Sagra Technology - Pan Marcin Krężelewski,
- Prezes Fabryki Gier - Pan Sebastian Barabanow,
- Operation Manager Kongsberg Maritime - Pan Przemysław Rewucki.
W każdej kategorii, na podstawie ocen Jury, wybrany został najlepszy projekt. W kategorii "Aplikacja" zwyciężył projekt "ODO - Organizer Dnia Otwartego", którego autorami byli Katarzyna Pstrokońska i Bartosz Poszelężny. W kategorii "Gra" najlepszy okazał się projekt "Sisyphean Anguish", który stworzyli Marek Kurowski, Beniamin Szawracki, Bartosz Wawrzonek i Gracjan Prusik. W kategorii "Specjana" - nagrodę otrzymał jedyny projekt "Konsola AirBoy", którą stworzyli Piotr Mijakowski, Piotr Zieniewicz i Jakub Mierzyński. Poza nagrodami głównymi, ufundowanymi przez szkołę, każdy z Partnerów mógł wyróżnić dowolny projekt lub projekty. Oto lista wyróżnień przyznanych przez Partnerów:
- Wydział Informatyki ZUT - Sisyphean Anguish, Arc Collector, Productor
- Wydział Elektryczny ZUT - AirBoy
- Akademia Morska w Szczecinie - AirBoy, Arc Collector, Detectime, Future Plan
- Akademia Sztuki w Szczecinie - AirBoy, ODO - Organizer Dnia Otwartego
- Oddział Zachodniopomorski Polskiego Towarzystwa Informatycznego - Foresta, AirBoy
- Stowarzyszenie "Klaster ICT Pomorze Zachodnie" - ODO - Organizer Dnia Otwartego
- NCDC - AirBoy, Foresta
- Sagra Technology - AirBoy, Future Plan
- Kongsberg Maritime - Tetris
- Fabryka Gier - Arc Collector.
Ponadto każdy z finalistów otrzymał drobne upominki od Szczecińskiego Parku Naukowo-Technologicznego "Technopark Pomerania" oraz firmy NCDC. W trakcie obrad Jury odbył się koncert muzyczny - zespoły pod przewodnictwem Pana Kamila Malińskiego.
Wszystkim zwycięzcom i uczestnikom konkursu gratulujemy!
Poniżej prezentujemy wszystkie projekty uczestniczące w finale.
Projekty w kategorii "Aplikacja":
- DebatOX - aplikacja do prowadzenia debat oksfordzkich
- Future Plan - aplikacja do zarządzania planem lekcji, notatkami i zadaniami
- Foresta - portal internetowy do zakupu tokenów NFT w formie drzew
- METUBE - portal internetowy do umieszczania filmów wideo stylizowany na wygląd portalu YouTube z lat 2005-2007
- ODO - aplikacja do zarządzania organizacją Dnia Otwartego
- PRODUCTOR - aplikacja do tworzenia i zarządzania fakturami
Projekty w kategorii "Gra":
- Na Ratunek Edukacji - interdyscyplinarna edukacyjna gra 2D w trybie singleplayer
- DETECTIME - historyczna edukacyjna gra 2D w trybie singleplayer
- Prohibition Time - przeglądarkowa towarzyska gra karciana
- Sisyphean Anguish - gra 3D typu FPS
- Tetris - zręcznościowa gra 2D
- Arc Collector - szybka zręcznościowa gra 2D
Projekt w kategorii "Specjalna":
- AirBoy - przenośna konsola do nauki programowania prostych gier