W dniach 22-23 listopada odbyło się jedno z najważniejszych wydarzeń I semestru. Od 3 lat właśnie w tym okresie organizujemy 24-godzinny maraton programowania. W tym, w Hackathonie 2024, wzięły udział 22 drużyny w 4-osobowych składach!
Hackathon rozpoczął się w piątek, 22 listopada, o godz. 16 od oficjalnego otwarcie. Podczas niego przedstawiliśmy nauczycieli-opiekunów wydarzenia, mentorów, organizatorów oraz uczestników!
Mentorami byli nasi absolwenci, którzy specjalizowali się w różnych dziedzinach tworzenia gier i aplikacji. Byli wśród nich: Mateusz Moszczyński (Cleanscripts.com), Michał Makarczuk, Konrad Szymański, Oliwia Raciborska, Bartosz Poszelężny, Katarzyna Pstrokońska, Olaf Sozański, Kamil Ramocki, Julia Korzekwa, Dominik Sieklucki, Bartosz Kułakowski, Łukasz Stąporek, Aleks Zych, Wiktoria Janaszek, Katarzyna Kowalska oraz Bernard Kałużyński.
Wykład inauguracyjny pt. "Deadline nie gryzie, czyli jak ogarnąć hackathon!" wygłosił Konrad Szymański.
Podczas otwarcia wylosowaliśmy temat przewodni, który miał być inspiracją dla uczestników do stworzenia aplikacji i gier. Tematem hackathonu 2024 był "POWRÓT DO PRZ*SZŁOŚCI!" O godz. 17:00 uczestnicy zabrali się do programowania, a do godz. 15:00 następnego dnia musieli oddać swoje projekty, prezentacje oraz filmy.
W trakcie wydarzenia przygotowaliśmy wiele dodatkowych aktywności - była sala druku 3D, drużynowa sesja zdjęciowa, turnieje piłkarzyków i ping ponga, just dance, karaoke, a o północy - zajęcia z jogi. Do dyspozycji uczestników była także konsola PS4 oraz minibufet z kawą, herbatą i tostami.
W sobotę, o godz. 15:00, swoje obrady rozpoczęło jury, a o 15:40 uczestnicy prezentowali projekty przed publicznością. Jury przyznało nagrodę główne oraz dwa wyróżnienia. Publiczność nagrodziła najlepszy projekt w odrębnym głosowaniu.
- Nagrodę jury za najlepszy projekt, w wysokości 1000 zł, otrzymała drużyna "Stary Obóz" w składzie: Wojciech Mijakowski, Adam Łukowski, Maciej Graczyk i Julian Dawidowicz - (Projekt "Cat Beyond Time" - gra 2D, w której gracz wciela się w kota, który musi odnaleźć swojego właściciela podróżując przez różne epoki).
- Nagrodę publiczności za najlepszy projekt, w wysokości 800 zł, otrzymała drużyna "Chłopaki z Baraków" w składzie: Michał Jaskulski, Karol Wroński, Hubert Wójcikowski i Piotr Wilczyński - (Projekt "Run Through Times" - zręcznościowa gra 3D, w której gracz przemieszcza się przez ponadczasowe światy, mierząc się z coraz trudniejszymi przeciwnikami)
- 1. wyróżnienie w ocenie jury, w wysokości 600 zł, otrzymała drużyna "Gity" w składzie Karol Kleban, Wojciech Modro, Igor Korzeń i Grzegorz Kowaluk - (Projekt "OverTime" - gra webowa, w której gracz wciela się w szefa agencji naprawiającej uszkodzoną chronologię czasu, który musi wysyłać do naprawy chronologii odpowiednich agentów)
- 2. wyróżnienie w ocenie jury, w wysokości 600 zł, otrzymała drużyna "Ante Finem" w składzie Szymon Drzazga, Julia Szembek, Amelia Staszczyk i Kacper Jaroszewski - (Projekt "PastQuiz" - webowa gra, w której odbywa się podróż przez epoki, gdzie do rozwiązania czekają niebanalne łamigłówki edukacyjne).
Nagrody zostały ufundowane przez Panią Dyrektor Alicję Kwiatek i Pana Dyrektora Jacka Kwiatka.